Herkenbaarheid in uitstraling, het wow-effect. De visuele identiteit gaat verder dan alleen een logo. Het omvat alle visuele uitingen waaraan jouw bedrijf te herkennen is; lettertype, kleurgebruik, logo, briefpapier, stijl etc. Een visuele identiteit is dé ijzersterke basis voor elk bedrijf of merk. Bij Ontwerpbureau Noir wordt geluisterd naar ieders persoonlijke wensen en verwachtingen. Maar nog belangrijker… er wordt geluisterd naar jouw persoonlijke verhaal. Een verhaal welke vervolgens vertaald wordt in de overkoepelende visuele identiteit. Waar wacht je nog op?
Een verhaal vertellen, het gevoel overbrengen. Een merk ontwikkelen rondom een verhaal klinkt simpel, maar er komt veel bij kijken. Branding omvat een set van services die één gezamenlijk doel ondersteunen; het neerzetten van een sterk verhaal. Ontwerpbureau Noir helpt je hierbij. Met de juiste expertise, samenwerkingsverbanden en gevoel voor persoonlijke details. Voor bedrijven, personen en organisaties, van startups tot grotere ondernemingen. Of het nu gaat om een re-branding, of de opstart van iets nieuws. We maken er samen iets moois van, beloofd.
Webdesign dat verleidt tot meer, easy to use. Hoe bezoekers ook op je website belanden, een instant verbluffend effect is essentieel. De juiste balans tussen de visuele uitstraling en het gebruikersgemak, daar streven we naar. Een website die inhoudelijk, visueel en qua tekst en beleving volledig in lijn ligt met jouw verhaal en zich thuis voelt op allerlei schermen en devices. Optimale beleving en prestaties. De juiste tone-of-voice. Wanneer gaan we aan de slag?
Elk project, ongeacht de omvang ervan, start met een uitgebreid inventarisatie gesprek. Hierin worden alle wensen en behoeften met elkaar besproken. We kijken samen naar doelstellingen, verwachtingen, wensen, doelgroep(en) en bespreken wat er nodig zal zijn om het project tot een succes te brengen.
Vervolgens wordt op basis van het inventarisatiegesprek een concept opgezet. Het concept wordt vervolgens samen besproken om zeker te zijn dat het concept in lijn ligt met de verwachtingen van de klant.
Hierna volgt het daadwerkelijk uitwerken van het concept en alle bijbehorende uitingen. De fase waarin de details het verschil maken, om uiteindelijk tot een verbluffend resultaat te komen.